http://s1234.photobucket.com/albums/ff414/NurFatin_ChOsha/blogger/

Friday, December 17, 2010

da laMer nk p0st mendaLah nix"

cerita fasal student sbp

Hidup bebudak SBP ni bukannya mudah, selalu je ada challenge. Ada SAINAn.  Semua benda kalau boleh kitorang nak buat. Tapi nasib badanlah, kitorang ni bukannya ada SAKTI. Last², aku choose archery. Haiii… bila involve archery, banyak la KISAS yang terjadi. Rasa gak nak jadi seMASHUR. Nak dapat ranking serATAS dan nak jadi hebat kat seluruh SEMESTA. Tapi nak buat camne..?? walaupun dah SCIPP banyak, aku SDAR aku bukannya STAR… aku juz ade BRaInS tuk piker apew yang aku patut buat. Aku kan, budak sePINTAR.. huu~ Memang arr.. aku tak dapat nak tandingi FARIS yang dengar kata ada hati dengan gurl SESERI TUN FATIMAH dan TUNKU KURSIAH tu.. hahhaa.. pecah rahsia..!! ade orang kata, aku kalah coz aku tak SASER.. isk².. tahun ni, masa match kat LABU,aku ada semangat baru. Even penah down sekali, tak SEMESTInya kali ni pon same gak.. hmmph..!! kali ni, kalau boleh, aku nak fight SHAHABUDIN dengan ISKANDAR. Hehhee… hari first match, aku lawan ngan SYED PUTRA. Tengah ready nak shot, tetiba je MCkk kate stop!! Ey..!! kalau ikut hati, nak je SMACH tak pun, SMESH diorang tu. Tapi tak pe lah… SABER je.. rupa-rupanya lawan kami tarik diri. Diorang kena SESMA, maybe sebab KUCHING kot. So, tak dapat la diorang turut SEsTER. Ganti lak ngan TUANKU JAAFAR yang ada cam TENTERA DIRAJA.. uwiyh..!! kecut perut. Malam aku keluar jalan-jalan sampai KAJANG!! Jauh tu.. SAS yang cam SRI PUTERI lak busy gi shopping kat SHAH PEKAN. Aku lak gi makan sate.. sedap ar sate kat sini. Bapew KUPAng tak tau harga dye.. Tengah syok-syok makan, tetiba jew, kawan aku ajak pi toilet. Aku pun ikut laa. Tapi malang memang tak berbau. Aku hampir rebah coz MOZAC licin. Tapi naseb baik tak jatuh. Tau kenapa? zapp!! Sorang SAMURAi datang sambut aku. Wah! Terpegun aku tegok muka dia. Die kata name gie ABDUL HALIM bin AHMAD SHAH. Lahir kat LAHAD DATU, tapi tak sampai setahun stay kat LABUAN, die pindah pi MIRI, and then KUALA SELANGOR. Fuhh!! Memang traveler sungguh die nix. Aku tnye die sekolah mane? Upe-upenye. Budak sbp gak. Student SAINS SELANGOR..jodoh..jodoh.. hahaa~ aku tnye agy, die buat ape kat sini? Die kat die on da way nak gi lawatan kat school len, ASiS,SBPI JEMPOL n SBPI SELANDAR. Cara die cakap memang meruntun JIWA laa… sukew2..!! hik2, after bapew jam, kitowang blek ke petempatan, kat INTEGOMB. Kepulangan aku kali ni, tetap xmenjulang piala. Tapi aku xpenah putus asa. Aku teruskan lagi perjuanganku yang seterusnya di GOPENG,KUANTAN,PEKAN,TEMERLOH,DUNGUN and last sekali kat JOHOR. Mase tournament kat johor laa, bawu aku dapat meraih kemenangan. Aku bersyukur, coz perjuanganku tidak sia-sia.

MORAL: jangan berputus asa dalam apew jua keadaan.. {~_0}
p/s: sebarang kekasaran bhse @ keterlanjuran bicara harap dimaafin. Sekadar untuk menghibur… dun take toO sies…huhhuu~

No comments:

Post a Comment